lördag 26 mars 2011

Good times

Igår var vi på bio allihop! Det var jätte trevligt men filmen var sådär. Jimmy hängde med mig till banken för att ta ut 9000. När mannen bredvid hörde mig säga beloppet lutade han sig över till oss och sa "ta det jävligt försiktigt när ni går ut härifrån med så mycket pengar". I sydafrikanska mått var det ungefär två och en halv månadslöner så jag hade anledning att hålla hårt i väskan om man säger så, men jag kom väl hem!

Idag var vi i stan på marknaden, både i gettot och i centrum. Det var riktigt kul att gå omkring och titta på all konst och hantverk som de säljer. Otroligt billigt. Hela familen var med och vi käkade ute på ett ställe med hur billig och god mat som helst. Jag fick en tandori kyckling med naanbröd och dricka för 35 spänn. Nu håller vi på att grilla i den stora eldstaden som finns i köket, det blir grillspett med tsatsiki! Dagens händelse måste jag säga var när TJ lite oskyldigt lurade ut mig till poolen på baksidan, kände på mina fickor (jag fattade inte varför) och slängde sedan ned mig i polen med alla mina kläder på!! Den tackar vi för :D Det är tydligen hur de välkomnar folk här i huset hahaha. Ikväll är Jimmy ute och patrulerar med polisen! Håller staden säker och så... Ska försöka få upp lite bilder snart så att ni får se min lilla familj här. :)

Detta är Joshua. Min lilla apa!

3 kommentarer:

Anton sa...

Säg att du fått en kamera med dig!

Anonym sa...

Jadå! Men sladden till kameran som kopplar den till datorn hittade jag aldrig trots att jag letade över allt. Så jag får lägga in det när jag kommer hem

Anonym sa...

Underbart att allt verkar fungera bra.
Kan du inte nämna kort vad det är du gör/arbetsuppgifter?
Och om stället du bor på.
Och hur många är ni där?

Hälsa Jimmy

Farsan