onsdag 30 mars 2011

Oh baby baby

Idag var jag på Ubuntu barnhemmet med Josie och Marie. Där är barnen aldrig mer än ett år gamla och jag tror att det kanske var runt tio bäbisar när vi kom dit. Det var första gången jag någonsin hållt i ett så litet barn och behövt ta hand om det. Man känner sig helt lost för man vet inte hur man ska göra och de bara tittar på en med sina stora oskyldiga ögon. Jag satt med en liten, liten flicka som hette Buleh och jag ville bara ta med henne hem haha. Hon måste varit runt 2-3 månader och hennes hår var helt krusigt. Vanligtvis åker Phemba dit varje fredag, om man inte vill åka till Poolsmor men vi hade inget att göra idag så vi bara drog iväg dit.

Dessa barn är ofta överlämnade av modern för att hon inte kan ta hand om det själv eller så kanske någon hittat dem i en soptunna eller liknande. Det är två pensionärer där som tar hand om barnen hela tiden men de har såklart folk där som jobbar för dem. Oavsett tycker jag det är helt fantastiskt gjort av dem. Majoriten av barnen har AIDS eller har blivit utsatta för det men om man ger dem bromsmedicin tidigtså är chansen stor att de blir fria från viruset.

Annars håller vi på att förberreda för lägret nästa vecka som kommer vara ute på en stor strand som är kritvit. Där finns babianer som kommer och snor ens mat har jag hört. De är riktigt smarta dem djuren!! Härmar allt man gör och de kan t.o.m ta sig in i tältet... Konstigt nog är jag inte så rädd för dem, jag oroar mig mer för alla små sexbenta djur jag måste dela min säng med. Men jag ska nog överleva. Jag må bli extremt trött, men jag överlever. Och det kommer säkert bli sjukt kul. TJ tar med sig trumman, jag jammar gitarren och så fattas bara lägerelden. Go all the way or go home!!

Inga kommentarer: