söndag 3 april 2011

Camp 4 life

Idag är det TJs födelsedag så alla gick upp på morgonen och sjöng. Vi är i full fart med att packa inför veckan och har hyrt en trailer där en frys fylld med kött och en generator ska stå. Sen lär vår minibuss också vara total knökad med grejer. Vi har förberett massa olika lekar och övningar för att underhålla eleverna så schemat kommer vara fullt hela dagen. En låda fylld med godis kommer grävas ned någonstans inför skattjakten som jag tror kommer bli mycket populär. Den största utmaningen för mig kommer vara att försöka filma så mycket jag kan under tiden som vi ska leda eleverna men det ska nog gå bra!

Igår var en riktigt trevlig dag. Jag hann ta ett FRIVILLIGT morgondopp i polen, vi käkade lunch ute och shoppade lite kläder som var skamligt billiga. Jenny, jag och Josie gick hem från köpcentret och på vägen träffade vi en kille som sålde ett 32 GB USB minne för 115 rand. Jag upprepar, 115. WHAAT! Det är som att man skulle köpa på sig 20 stycken och sälja dem fyra ggr så dyrt i Sverige. Idag ska insektsprej införskaffas och hela tältet ska sprejas ned med det haha. Piskan till babianerna ska med och lite annat to prevent dissaster.

Det enda vi kan göra nu är att be för vackert väder och så lite vind som möjligt för det lär blåsa en del på stranden där vi ska tälta. Sen hoppas jag att alla skorpioner, ormar, babianer, spindlar och alla dess vänner lämnar mig i fred!!

Til thursday, wish me luck

1 kommentar:

Anna sa...

"Piskan till babianerna" hahahah......