söndag 10 april 2011

Haibo!

Idag har varit en sorglig men fantastisk dag. Sov länge, tog en picknick på Camps Bay, vidare till Canalwalk för att handla, hämtade släktingar och drog hem. Massivt bollkrig i poolen, tårta och lite stek i solen, Jimmy packade sina grejer och så körde vi till flygplatsen. Det blev en tår här och där men vi gick där ifrån med leenden på läpparna efter att i kör ha skrikit "Jimmi got soul" när han gått genom säkerheten. Jimmy har verkligen hunnit bli en i familjen under hans tid här och alla har vi sett hur han varit nere de senaste dagarna för att han skulle åka. Men som de säger, underbart är kort. Everything has a season and all must take an end eventually. Det är inte sista gången Jimmy sätter sina fötter på Sydafrikansk mark. HAIBO!!

Helgen har varit riktigt soft, mycket chill. Jag åt thai till middag igår och beställde en medium hot med deras mått mätt. Jag säger såhär, en timme efter att jag ätit de nudlarna kände jag fortfarande hur mina läppar brände hahaha.

Campet blev otroligt lyckat. Det går inte riktigt att sammanfatta allt vi hann med, upplevde och gjorde i ett stycke text så jag tänker bara säga att jag är riktigt glad att jag kom med för det var verkligen en utmaning. Inte bara för mig men för alla elever som aldrig varit med om något liknande. Det blir ett minne för livet och något jag kan se tillbaka till och tänka att, klarade jag det så klarar jag mycket!
Jag har självklart filmat hela tiden och tagit bilder i massor men internet här i Afrikat är så efterblivet att man inte kan ladda upp en bild till bloggen för de är för mycket info. Jag tänkte köpa mig ett 32gb minne vid röljuset här borta för hundralappen och bara tanka ned alla grejer, så tar jag med mig det hem och visar senare istället. Måste erkänna att jag inte tar så mycket bilder eftersom att jag hellre vill uppleva ögonblicken istället för att tänka på vart kameran är när något fantastiskt händer.

Nu är "semestern" hur som helst över och det betyder skola imorgon. Vi ska bjuda in Rape crisis igen, ha en fotbollsturnering och försöka få dit en kvinlig polis som kan snacka med tjejgruppen om hennes jobb. Om vi har tur kommer Clinton ta dit polisen för att undervisa alla elever om droger, speciellt vattenpipor som är mycket vanligt här. Utöver detta kommer förmodligen majoriteten av veckan innebära jobb i biblioteket där jag och Josie nu städar hyllorna från spindelnät och smuts. Nya böcker från USA har kommit in och fler är på g. Det blir ut med det gamla och in med det nya. I biblioteket hänger massa kollage från tidigare camps som eleverna tittar på varje dag, så vi måste snart försöka sätta ihop ett kollage från det senaste campet så att resten av skolan kan se hur kul vi hade! Titta vad mycket text detta blev! Jag skulle kunna skriva tre gånger så mycket. Mormor, du kan ta det lugnt. Bara för att jag inte uppdaterar bloggen på några dagar betyder det inte att jag dött. Sällan har jag mobilen på mig så vill någon ha tag i mig är det hemtelefonen som gäller och det är på kvällen.

I'm out, so long.

Inga kommentarer: