fredag 15 april 2011

Never been better

OMG vilken dag igår. I skolan nådde vi verkligen eleverna på Rape Crisis lektionen, efter det åkte vi ut till den Sydafrikanska marinen med TJ eftersom att han skulle predika där. Efter otrolig fina psalmer körde vi vidare till ett köpcenter för att handla lunch på Pick n Pay. Vi går in, TJ i mitten av oss tre tjejer, Jossan skrattar åt något som TJ nyss sagt och klänger på honom. Då går en vit gammal tant förbi och bara stannar, vänder sig om som om vi gått in i henne eller nåt. Jag fattar ingenting utan fortsätter att gå framåt men märker att hon fortfarande står kvar. Då ser jag hur kvinnan bokstavligt talat tappar hakan i golvet och stirrar sönder oss som om hon nyss sett ett UFO flyga förbi. Detta gick ju inte för sig, att tre svenska vita tjejer skratade ihop med en apa! Herregud vad skamligt. Ja du, kära vän, gillar du inte människorna i landet du bor i så tycker jag att du kan ta din vita bak och flytta någon annanstans. Samma sak hände nere vid hamnen! Jag och TJ hänger vi vattnet när Jossan och Jenny går iväg på toaletten. Jag står där, klänger på TJ som jag alltid gör och så ser jag hur en skäggig gubbe glor på mig som om jag var en äcklig insekt. Han kunde verkligen inte hålla ögonen borta från mig. Ville bara gå fram och slå till honom på käften. Boerer är vidriga människor. Jag skulle med nöje gå fram till en främmande svart man och kyssa honom på munnen bara för att irritera en Boer hahahah... Efter köpcentret åkte vi hur som helst upp på min favoritväg längs kusten. Bergen böjer sig liksom över vägen utan att något stöttar upp dem och det känns som att de ska falla ned på en vilken sekund som helst. Vi ställde bilen vi en utsiktsplats och åt lunch vid ett bord med en magisk vy över havet och bergen. Vackrare ställen finns inte tror jag. Sen kände mitt sällskap för att dricka en kaffe så det blev en cappucino nere i byn. 16 spänn och otroligt god! Den dagen var verkligen guld.

Inga kommentarer: